~TENTANG KAMI~

My photo
Blog ini aku lahirkan khas untuk aku dan si dia,tetapi tak bermakna yang ianya akan dipenuhi dengan ceritera kami berdua sahaja. apa yang ku rasa,apa yang ku fikir, apa yg ku nyampah, di sini aku luahkan, di sini aku muntahkan, di sini aku ludahkan. andai kata korang rasa benci, menyampah, meluat, tu bukan masalah aku. Cume jadi masalahnya bila korang tak nak angkat punggung korang dari kerusi komputer korang tu.paham kan?hehe..korang dah takut ke?jangan risau.blog ni tak seserius mana.macam2 korang boleh dapat. ~milik si hetam dan si puteh.tetapi hanya si hetam je yang meracau dalam blog ni.si puteh?dy malas kot~

Tuesday 5 April 2011

50 kebaikan menghisap rokok.

Erlow awok2 semua. 50 kebaikan menghisap rokok. Bukan 1 atau 2, tetapi 50 KEBAIKAN. Aku pasti dan yakin, kau pasti tak tahu pasal ni semua. Cuma mereka yang bergelar bekas perokok je yang tahu kebaikan merokok. Aku mengaku, aku pun bekas perokok. Okies. Sebelum tu, mari aku beritahu kau apa itu rokok.

~SKL. Kekasih lamaku~


Rokok aku bahagikan kepada dua jenis, iaitu rokok HIDUP dan rokok MATI. Yang ini aku akan ajar di tajuk yang akan datang.hehe.

Rokok biasanya dijual dalam bungkusan kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah kedalam kocek. Sekarang ni, bungkusan2 tersebut juga turut disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru2, serangan jantung, MANDUL, MATI PUCUK, saka, rasukan setan dan banyak lagi.


Manusia terawal di dunia yang merokok adalah suku bangsa india di Amerika. Mereka merokok untuk MEMUJA DEWA atau ROH. Pada abad ke - 16(kalau tak silap aku), ketika bangsa Eropah menemui benua Amerika, sebahagian dari para penjajah Eropah terikut untuk menghisap rokok dan kemudian membawa tembakau ke Eropah. Pada hakikatnya, orang Eropah merokok hanya untuk kesenangan semata-mata. KEJAP-KEJAP!! Aku tersilap taip tadi. Sebenarnya orang eropah dan orang kita merokok hanyalah untuk kesenangan semata-mata, mana datang senangnya pon, aku tak tau. Dan aku tak tau pulak kalau orang2 yang merokok ni bertujuan memuja dewa atau roh, syirik namanya tu PANDAI. Pada abad ke - 17 para pedagang Sepanyol membawa masuk rokok ke Turki dan bermula saat itu, ia terus menular ke negara-negara Islam.


~Adakah ini yang cuba dilakukan oleh perokok?~




Okies. Aku malas nak merepek panjang dan berkata benar kerana aku tahu kebenaran tu menyakitkan. HEHE. 50 KEBAIKAN MENGHISAP ROKOK. Mungkin kau tak tahu. Jadi, buat pertama kalinya dalam hidup aku ni, aku nak membuka rahsia tentang 50 KEBAIKAN MEROKOK ni.


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.




YUP! Itu dia 50 KEBAIKAN MEROKOK. Apa? Kau tak nampak apa2? Kau cuma nampak nombor je? Yup.Itulah hakikatnya. Cuma ada nombor, tiada isi. Sebab apa? Sebab tiada satu pun kebaikan merokok. hehe..Peace on you smokers!!


~Monyet yang tak tahu pape pun dah pandai menghisap rokok. Jadi adakah MONYET=PEROKOK??~





Photobucket

2 comments: