~TENTANG KAMI~

My photo
Blog ini aku lahirkan khas untuk aku dan si dia,tetapi tak bermakna yang ianya akan dipenuhi dengan ceritera kami berdua sahaja. apa yang ku rasa,apa yang ku fikir, apa yg ku nyampah, di sini aku luahkan, di sini aku muntahkan, di sini aku ludahkan. andai kata korang rasa benci, menyampah, meluat, tu bukan masalah aku. Cume jadi masalahnya bila korang tak nak angkat punggung korang dari kerusi komputer korang tu.paham kan?hehe..korang dah takut ke?jangan risau.blog ni tak seserius mana.macam2 korang boleh dapat. ~milik si hetam dan si puteh.tetapi hanya si hetam je yang meracau dalam blog ni.si puteh?dy malas kot~

Sunday 13 March 2011

Amin & Hafiq: Temuduga

Pada suatu hari yang indah, di mana angin bertiup sepoi-sepoi bahasa indon, burung-burung menyanyi berketar-ketar, rama-rama bertebangan sampai sesat dan kambin2 pula berpelakuan pelik, Hafiq dan Amin telah menghadiri suatu temuduga jawatan polis.Dalam ujian tersebut, seorang pegawai polis menguji kepantasan mereka berdua.

Polis: Ini ialah gambar suspek, cuba kamu ceritakan apa yang kamu ingat tentangnya.(Sambil
penemeduga menunjukkan sekeping gampar suspek dalam masa 5 saat kemudian ditutup cepat-cepat)

Hafiq:”Kacang jer tu tuan, kami akan dapat tangkap dia dengan cepat, kerana dia hanya ada satu mata sahaja!”


Polis:Ek'eleh…satu mata sebab gambar dari tepi lah!

Kemudian Polis menunjukkan gambar tersebut kepada Amin pula.

Amin: Ayuyai, senang jer tuan, dia hanya ada satu telinga!

Polis:Lagi sorang nih…satu telinga sebab gambar dari tepi lah! takde jawapan lain ker? Pening pala aku!

Tanpa putus asa, pegawai polis penemuduga tu memberi lagi satu peluang kepada Hafiq dan Amin.

Photobucket

No comments:

Post a Comment