~TENTANG KAMI~

My photo
Blog ini aku lahirkan khas untuk aku dan si dia,tetapi tak bermakna yang ianya akan dipenuhi dengan ceritera kami berdua sahaja. apa yang ku rasa,apa yang ku fikir, apa yg ku nyampah, di sini aku luahkan, di sini aku muntahkan, di sini aku ludahkan. andai kata korang rasa benci, menyampah, meluat, tu bukan masalah aku. Cume jadi masalahnya bila korang tak nak angkat punggung korang dari kerusi komputer korang tu.paham kan?hehe..korang dah takut ke?jangan risau.blog ni tak seserius mana.macam2 korang boleh dapat. ~milik si hetam dan si puteh.tetapi hanya si hetam je yang meracau dalam blog ni.si puteh?dy malas kot~

Wednesday 16 March 2011

Reject, Mereject dan Direject?

AMARAN : Kepada mereka yang pernah DIREJECT, selalu DIREJECT, atau bakal DIREJECT, aku nasihatkan agar korang tak baca entri kali ini. Kerana dikhuatiri akan membuatkan korang semakin frust bergolek-golek dan kemungkinan boleh menyebabkan perut anda patah atau terseliuh. Tetapi, kalau anda cukup kuat, teruskan.......


Entri kali ini aku nak bercerita tentang soal REJECT-MEREJECT. Okies. Aku yakin dan pasti, mesti korang semua pernah meluahkan perasaan cinta sayang kat buah hati(mungkin bakal atau bekas) korang tu kan? Kalau dorang jawab Ye/Ya/Yes, mestilah korang gembira gila kambing tapi kalau dorang menolak atau dalam bahasa kasarnya MEREJECT, ape perasaan korang? Paling-paling kurang pun, mesti korang frust menonggeng kan?hehe..kejamnya aku(peduli apa)..hehe....tapi...selalunya mereka ni semua tak beritahu korang sebab yang sebenar dan selalunya jugak mereka memberi pelbagai alasan untuk MEREJECT korang tu..dan alasan-alasan yang dorang bagi tu semua sebenarnya mempunyai maksud tersirat. Dorang bagi alasan tu semua sebab nak jaga hati korang, tak nak korang rasa frust lebih2-lebih..Jom kita lihat apakah alasan-alasan atau ayat-ayat reject yang digunakan oleh golongan perempuan kepade lelaki-lelaki yang malang tu:


1. Saya dah anggap awak sebagai abang saya sendiri.......

Maksud Sebenar : Kau ni dah macam pelawak dah kat depan aku ni.Tak romantik langsung!!

2. Perbezaan umur kita jauh. Awak masih muda tapi saya dah tua.....

Maksud Sebenar : Aku taknak orang ingat ka anak aku lak nanti!!

3. Saya bukan perempuan yang sesuai untuk awak...awak cari la orang lain...

Maksud Sebenar : Takde sape2 lah yang nak dengan kau tu...euwww!!

4. Kehidupan saya terlalu rumit dan bermasalah pada waktu ni..ini bukan waktu yang sesuai...

Maksud Sebenar : Aku taknak nanti bila kau dengan aku nanti, kau akan dapat tau yang aku simpan 10 lelaki lain.... Mati hidup semula kau nanti!!

5. Saya dah ada boyfriend......

Maksud Sebenar : Aku lebih rela couple dengan lipas kat rumah aku daripada couple dengan kau!!

6. Saya nak fokus pada masa depan saya buat masa ni....

Maksud Sebenar : Masa depan aku dah lah gelap, kau nak gelapkan lagi pulak!!

7. Sorry, saya tak 'date' dengan rakan sekerja/classmate saya.....

Maksud Sebenar : Dah la study/kerja ni semakkan otak aku...Kalau bercouple dengan kau, makin bersemaklah semak aku ni...
8. Saya rasa lebih baik kita berkawan je........


Maksud Sebenar : Kalau kita berkawan bolehlah aku cerita masalah2 aku dengan kau n kalau aku dah bosan dengan boyfriends aku, bolehlah kw jadi "spare part"......






Jadi, inilah maksud-maksud tersirat di sebalik alasan-alasan yang aweks-aweks guna untuk REJECT kaum lelaki...korang rasa sedih?? frust? PADAN MUKA!! kan aku dah cakap tadi jangan baca..hehe..kepada golongan perempuan pulak. selamat menggunakan ayat-ayat reject ni(jangan risau.aku benarkan korang  guna.hehe) Okies guys! kalau ada ayat-ayat baru untuk mereject, aku akan beritahu korang k!!haha..peace on earth guys!!




p/s:kepada golongan lelaki, kalu korang perlukan ayat-ayat MEREJECT untuk digunakan kepada kaum perempuan, sila hugungi CIK YAYA untuk pertanyaan yang lebih lanjut..



Photobucket

5 comments:

  1. sengal!!

    kau pun pernah kena reject ngan akak kan?? hahahaha

    ReplyDelete
  2. huish..jgan ckap kuat2 kak..malu sy kak..hehe

    ReplyDelete
  3. bleh je caye...ni sume berdasarkan pengalaman nie...hehe

    ReplyDelete
  4. Betul! Betul! Betul! Aku pon selalu ada double menaing camni..yela, nak reject kena berkias sikit kan~ haha

    ReplyDelete