~TENTANG KAMI~

My photo
Blog ini aku lahirkan khas untuk aku dan si dia,tetapi tak bermakna yang ianya akan dipenuhi dengan ceritera kami berdua sahaja. apa yang ku rasa,apa yang ku fikir, apa yg ku nyampah, di sini aku luahkan, di sini aku muntahkan, di sini aku ludahkan. andai kata korang rasa benci, menyampah, meluat, tu bukan masalah aku. Cume jadi masalahnya bila korang tak nak angkat punggung korang dari kerusi komputer korang tu.paham kan?hehe..korang dah takut ke?jangan risau.blog ni tak seserius mana.macam2 korang boleh dapat. ~milik si hetam dan si puteh.tetapi hanya si hetam je yang meracau dalam blog ni.si puteh?dy malas kot~

Wednesday 16 March 2011

Jom ringankan blog anda!!(versi 1)

Okies. Aku tak tahu kenapa tapi aku rasa tulang aku terlebih ringan hari ini. Jadi, untuk memberatkannya semula, aku rasa aku nak buat satu lagi tutorial. Tutorial kali ini aku rasa korang patut follow kalu korang ringankan blog korang lagi-lagi blog yang mengandungi gambar-gambar yang banyak seperti budak si ijat, cik fatin, saudari hanan dan blog-blog lain yang ada banyak imej. sangat-sangat mudah untuk korang laksanakan tutorial ini. Semudah A B dan C..hehe..Actually, ada dua cara untuk ringankan blog korang tapi untuk tutorial kali ini, aku akan hanya satu cara sahaja..Tak boleh banyak2, nanti susah nak masuk..hehe

Langkah-langkahnya:

1.Pergi ke DASHBOARD>DESIGN>PAGE ELEMENT
2.ADD A GADJET
3.Klik HTML/ JavaScript
4.Copy kod di bawah
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4/jquery.min.js"></script><script type='text/javascript' src='https://sites.google.com/site/jquery01/jquery.lazyload.mini.js?ver=1.5.0'></script><script type="text/javascript">jQuery(document).ready(function($){if (navigator.platform == "iPad") return;jQuery("img").lazyload({effect:"fadeIn",placeholder: "https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgU1TrjqBYlyWlGwQGySgSn6AeqfsHtTEuzhDjgVtyqb1DdO-l6IUrb3yKlhDO6qEQvMOJT-CB9JSB2bWtPwF6ID6tdrVavI4yOJuWqzQrmEgb0S_G1Lvj-TY-Z7v4oiyF5tV9i8MTmYLY/s1600/grey.gif"});});</script>

5. Paste kod tersebut di HTML/ JavaScript itu tadi
6. Save kod di HTML/ JavaScript
7. Akhir sekali, klik SAVE di PAGE ELEMENT


SIAP!!





Insyallah, blog korang akan lebih ringan..hehe..semoga maju jaya!!peace on earth frenz!!

p/s~jangan pertikaikan kerajinan aku yang tak berbelah-bahagi ni.
Photobucket

3 comments:

  1. thank you sharifuddin!! sayang kau lah kawan! hehe~

    ReplyDelete
  2. kak aisya~beratlah kak..saye nk angkat pon x larat..
    fatin~trime kaseh je????

    ReplyDelete